Szájsebészet, bölcsesség fog eltávolítása sebészileg

A szájsebészet egy speciális terület, amely a fogak és az állkapocs sebészi kezelését foglalja magában. Az egyik leggyakoribb szájsebészeti eljárás a bölcsességfogak eltávolítása. A bölcsességfogak a leghátsó fogak a fogsorban, általában 18-25 éves korban nőnek ki. Sokszor nehezen hozzáférhetőek, így problémás őket megfelelően tisztítani, ami fokozza fogínygyulladás és fogkőlerakódások kialakulásának kockázatát.

A bölcsességfogak eltávolítása indokolt lehet, amennyiben nincs elég hely a bölcsesség fognak, hogy előtörjön, vagy ha állandó gyulladás áll fenn a bölcsesség fog körül, mivel komplikált a tisztításuk. Fontos a fog eltávolítása, ha a többi fogra nyomást fejt ki, és ezzel a fogak összetorlódását okozza, illetve lokálisan az előtte lévő fog gyökerének a felszívódását eredményezi. Ezen kívül bármilyen olyan esetben, amikor góctalanítás szükséges a szervezetben és úgy ítéli meg az orvos, hogy a továbbiakban problémát okozhat helyileg vagy az egész szervezetben egyaránt.

A bölcsességfog eltávolítása során helyi érzéstelenítésben felszabadítjuk az íny alól a fogat, majd a szomszédos fogak épségére ügyelve eltávolítjuk azt. Ehhez bizonyos esetekben szükség lehet csont eltávolítására is, hogy a fogat el tudjuk érni. Végül a sebet varratokkal zárjuk, melyeket 7 nap múlva távolítunk el. A sebgyógyulás időtartama változó lehet, de általában 2-3 hét. A sebgyógyulás alatt a betegnek rendszeresen ellenőriznie kell a sebet, és ha szükséges, a sebésznek jeleznie kell, hogy a seb gyulladt vagy vérzik.

Az eljárás általában fájdalommentes és biztonságos, de a betegnek javasolt kerülnie a rágást az érintett területen a sebgyógyulás idején, valamint rendkívül fontos a rendszeres fogmosás, és a szájfertőtlenítő oldatok használata, hogy a lehető legjobban csökkentsük a seb felülfertőződésének kockázatát.

Az emberek többsége nem érez a bölcsességfogak eltávolítása utáni fájdalmat.

Kérje ki a szájsebész fogorvosa tanácsát ingyenes konzultációnkon, hogy megtudja az eljárás részleteit, illetve milyen lehetőségei állnak rendelkezésére.

Foglalna időpontot vagy kérdése lenne?
Csak küldje el telefonszámát és mi hétköznap 48 órán belül díjmentesen visszahívjuk,
hogy beszélgessünk a kezelésekről, megválaszoljuk kérdéseit, vagy időpontot foglaljunk Önnek.